7 działań offline, które przybliżą Twoją firmę kandydatom

7 działań offline, które przybliżą Twoją firmę kandydatom

Można prowadzić świetne kampanie rekrutacyjne w Internecie. Wykorzystane narzędzi semowych, udoskonalenie zakładki Kariera na swojej stronie www, spójne ogłoszenia rekrutacyjne czy też działania w social mediach zapewniają szerokie dotarcie do odpowiednich kandydatów. Kreatywne zabiegi, takie jak tworzenie firmowych blogów, interaktywnych gier czy też użycie kodów QR przynosi rozgłos, firma staje się rozpoznawalna i bardziej pożądana na rynku pracy, coraz bardziej mobilnym i skomputeryzowanym. W zależności jednak od tego kto jest odbiorcą naszego ogłoszenia powinniśmy zadbać o narzędzia rekrutacyjne usytuowane poza siecią. W połączeniu z przemyślanymi działaniami offlinowymi zapewnimy sobie dotarcie do każdej grupy kandydatów. Wiele firm odnosi coraz większe sukcesy na tym polu. Sprawdźcie co można zrobić dla swojej organizacji poza Internetem, by być „great place to work” dla potencjalnych kandydatów.

Narzędzia offline w employer brandingu

Matką ogłoszeń rekrutacyjnych w mediach społecznościowych była hr-owa działalność w prasie. Jeżeli ktoś myśli, że ten kanał to relikt przeszłości, to chętnie wyprowadzimy go z błędu. „Drukowane” portale pracowe sprawdzają się w wąskich specjalizacjach i nie należy z nich rezygnować jeżeli szukamy pracowników z konkretnej branży. Magazyny i czasopisma tematyczne posiadają rubrykę na ogłoszenia w sprawie pracy. Poza tym na rynku lokalnym to nadal jedno z bardziej skutecznych działań rekrutacyjnych.

Skoro jesteśmy przy drukowanych materiałach to należy wspomnieć o wszelkiego rodzaju plakatach i ulotkach. Kreatywna broszura potrafi przyciągnąć uwagę nawet najbardziej opornych kandydatów, zwłaszcza jeżeli sprytnie ją wykorzystamy (spójna komunikacja firmy, obecność w wielu kanałach działań pr-owo oraz hr-owych utrwala pozytywny wizerunek organizacji). Przy wyborze odpowiedniej kreacji kierujmy się zasadą „less is more” – im mniej tekstu i ciekawsza grafika, tym większa szansa na wzbudzenie zainteresowania potencjalnych kandydatów.

A raz wzbudzone zainteresowanie warto podsycać pokazując się na targach pracy oraz uczelniach. Pierwsze z nich to idealna okazja do zaprezentowania środowiska organizacji, możliwość do porozmawiania i skrócenia dystansu między firmą, a kandydatami. Na neutralnym gruncie łatwiej jest zaprezentować swoje atuty, przedstawić wartości jakimi kieruje się dane przedsiębiorstwo i zarazić zawodowym bakcylem – gry i konkursy dla najbardziej zaangażowanych rozmówców to aktywności bardzo mile widziane. Natomiast obecność na uczelni to jedyna w swoim rodzaju okazja do zbudowania obiecujących relacji ze studentami. Poprzez wykłady, kongresy czy nawet krótkie prezentacje o konkretnej tematyce dajemy się poznać od najlepszej strony – profesjonalisty i eksperta w swojej dziedzinie. Zaprojektowanie oryginalnego programu stażowego to gwarancja sukcesu i możliwość odnalezienia prawdziwych diamentów wśród młodych pracowników. Inwestycja w długofalową współpracę z uniwersytetami to strzał w dziesiątkę! Biura karier przy nich ulokowane są bardzo otwarte na zawodowe inicjatywy i nie rzadko pomagają w zorganizowaniu zajęć, spotkań integracyjnych czy praktyk.

Pozytywne wrażenie na kandydatach robią także dni otwarte w siedzibie firmy. Możliwość poznania bezpośrednich przełożonych oraz potencjalnych kolegów, obejrzenia biura czy też sprawdzenia na własne oczy warunków pracy na długo pozostają w pamięci. Pierwsze wrażenie ma znaczenie, dlatego warto przygotować się na rozdanie praktycznych gadżetów – używane wielokrotnie nie dadzą zapomnieć o naszej firmie.

Przewaga działań offlinowych?

Online daje nam wiele możliwości, ale cennej interakcji z drugą osobą „face to face” nigdy nie zastąpi. Dlatego tak ważna jest pamięć o przedsięwzięciu działań poza internetowym środowiskiem. Dopiero synergia działań offlinowych i tych w sieci jest gwarantem sukcesu naszych kampanii rekrutacyjnych. Bardzo nas cieszy, że świadomość employer brandingu sie podnosi i coraz więcej korporacji pamięta o zróżnicowanych działaniach.

Jak to jest w Waszej organizacji? Wykorzystujecie wymienione powyżej możliwości offlinowe w swoich działaniach rekrutacyjnych? Czekamy na Wasze opinie w komentarzach.

Kontakt

BrandandPeople Sp. z o.o.

Należymy do One Agent Global

Odwiedź nas na:
    Brand and People - profil facebook     Brand and People - profil LinkedIn

Bądź z nami na bieżąco!

Zapisz się do newslettera
© 2016 Brand&People - Wszelkie prawa zastrzeżone. All rights reserved.