10 prostych sposobów na zwiększenie liczby followersów profilu firmowego na LinkedIn

10 prostych sposobów na zwiększenie liczby followersów profilu firmowego na LinkedIn

Media społecznościowe są jedną z najbardziej angażujących użytkowników form reklamy w Internecie. Rezygnacja z tego kanału promocji (również jako marki pracodawcy) może oznaczać, że nie trafimy do wielu potencjalnych klientów. Czy stać nas na to, by odpuścić ogromną szansę rozszerzenia swojej działalności? Oczywiście – nie! Mimo, że stworzenie profilu firmowego na Linkedin wymaga pracy, czasu i zaangażowania, to inwestycja warta swojej ceny. Co istotne, ograniczony budżet nie stanowi tu przeszkody. Istnieje wiele sposobów, jak niskim kosztem zwiększyć liczbę obserwatorów profilu. Wśród nich nierzadko możemy znaleźć potencjalnych kandydatów. Dlatego również w employer brandingu nie można zapomnieć o tym medium. Poniżej prezentujemy 10 z takich właśnie sposobów jak praktycznie bezkosztowo zwiększyć liczbę followersów (a o tym jak założyć profil firmowy przeczytacie tutaj)

Wartościowy kontent

Kontent is the king – jak głosi jedna ze złotych zasad rządzących światem marketingu. Dlatego niezawodnym sposobem na zwiększenie liczby obserwujących jest regularne dostarczanie użytkownikom wysokiej jakości wpisów podanych w atrakcyjnej formie. Mogą to być artykuły, informacje o firmie i pracownikach czy linki. Praktyka pokazuje, że największą popularnością cieszą się treści oferujące rozwiązania konkretnych problemów oraz krótkie formy video.

Zaangażowanie zespołu

Do popularności Company Page mogą przyczynić się również działania współpracowników. Pierwszy krok to dodanie firmy do pola pracodawcy w swoim profilu. Innym sposobem mogą być udostępniania firmowych aktualizacji na prywatnym profilu. Uczynienie z pracowników ambasadorów marki to jeden z najprostszych sposobów wzbudzenia zainteresowania Company Page wśród innych użytkowników, szczególnie w początkowym okresie działalności.

Link do Company Page w stopkach emaili

Nie jest tajemnicą, że najskuteczniejszą formą promocji firmy w sieci i dotarcia do grupy docelowej jest łączenie rożnych kanałów komunikacji. Jak to zrobić w praktyce? Wystarczy na przykład umieścić w stopce e-mail link do Company Page. Tym sposobem klienci i subskrybenci bazy e-mail mają szansę stać się jednocześnie obserwatorami firmowego profilu.

Przycisk „Obserwuj” na stronie firmowej

Strona internetowa to wciąż wizytówka każdej firmy, do której w pierwszej kolejności sięgają kontrahenci i potencjalni klienci. W dobie social media nie może na niej zabraknąć odnośnika do Company Page. Niebieskie logo z napisem „Follow” spowoduje, że wystarczy jedno kliknięcie, aby odwiedzający firmową witrynę mogli jednocześnie obserwować firmowy profil.

Wysłanie zaproszeń do klientów oraz partnerów biznesowych

Każdy marketer wie, że utrzymanie relacji z obecnymi klientami jest duże prostsze i bardziej opłacalne niż nieustanne pozyskiwanie nowych odbiorców. Ta zasada odnosi się również do followersów na LI. Zdobywanie obserwujących Company Page warto zacząć od tych, których już znamy i którzy znają nas. Przeniesienie znajomości z tradycyjnych wizytówek do LI daje szansę nie tylko na „przypomnienie się”, ale również na otrzymanie wartościowych rekomendacji.

Zaproszenie kontaktów pierwszego stopnia przez adminów profilu firmowego

Jest to nowa funkcjonalność na portalu. Umożliwia administratorom profili firmowych na zapraszanie swoich kontaktów pierwszego stopnia do obserwowania profilu korporacyjnego. Obecnie jeszcze nie dla każdego admina ta funkcjonalność jest odblokowana, dlatego warto sprawdzać zakładkę Admin.

Publikowanie w innych kanałach social media postów z LI

Firma posiada profil na Facebooku, Twitterze czy Instagramie? Warto pochwalić na nich założeniem Campany Page na LI oraz udostępniać najciekawsze wpisy. Wśród użytkowników innych mediów społecznościowych z pewnością znajdą się bowiem osoby posiadające konto na LI, które zechcą polubić korporacyjną stronę.

Zaangażowanie w Grupach

Grupy na LI są przestrzenią, która łączy osoby o podobnych zainteresowaniach i stwarza możliwość do dzielenia się opiniami, doświadczeniem oraz budowania wizerunku eksperta. Bycie aktywnym, zaangażowanym w dyskusje, członkiem społeczności jest z niewątpliwie czasochłonne, ale efekt w postaci kolejnych obserwujących firmowy profil, z pewnością wart jest swojej ceny.

Monitorowanie sugerowanych kontaktów

Algorytmy LI analizując dane umieszczone na Company Page oraz profilach followersów, z czasem podpowiadają osoby do kontaktu. Warto regularnie sprawdzać te sugestii, zwłaszcza na etapie rozwijania firmowej sieci połączeń. Oczywiście automatyczne dodawanie do kontaktów tych propozycji nie jest dobrym pomysłem. Warto najpierw przejrzeć te profile a zaproszenia wysłać do tych osób, z którymi relacja może okazać się użyteczna.

Śledzenie innych Company Page

Ostatnim ze sposobów na pozyskanie followersów może być obserwowanie firm, których działalność jest istotna z punktu widzenia naszej grupy docelowej. Istnieją duże szanse, że jeśli będziemy udostępniać ich aktualizacje, firmy te odpowiedzą tym samym. A stąd już prosta droga do powiększenia grona obserwujących.

LinkedIn to bez wątpienia cenne narzędzie w arsenale marketingu internetowego oraz marketingu rekrutacyjnego, zwłaszcza w kontekście budowania marki firmy (oraz marki pracodawcy). Co istotne, aby osiągnąć zamierzone cele, nie są niezbędne drogie kampanie. Liczbę followersów, którzy staną się odbiorcami naszych działań, można zwiększać na wiele sposobów a niski budżet nie stanowi tu ograniczenia.

Kontakt

BrandandPeople Sp. z o.o.

Należymy do One Agent Global

Odwiedź nas na:
    Brand and People - profil facebook     Brand and People - profil LinkedIn

Bądź z nami na bieżąco!

Zapisz się do newslettera
© 2016 Brand&People - Wszelkie prawa zastrzeżone. All rights reserved.