Opinie o firmie w social media

Opinie o firmie w social media

Opinie w kanałach social media (w tym na portalach branżowych) związane z działalnością firmy są jednym z podstawowych parametrów sprawdzanych podczas poszukiwania informacji o firmie nie tylko przez klientów ale i potencjalnych pracowników. Podobnie jak poszukujemy informacji o hotelach, wycieczkach czy sprzęcie AGD tak samo zależy nam na weryfikacji informacji o pracodawcach. Nic dziwnego, zmiana miejsca pracy to jedna z najważniejszych podejmowanych decyzji, warto mieć więc komplet informacji. Potwierdzają to liczne badania – od 70 do nawet 85 proc. ankietowanych twierdzi, że opinie pracowników lub klientów na temat organizacji są kluczowe przy jej wyborze.

Czytaj więcej

Jak prowadzić profil firmowy na LinkedIn?

Jak prowadzić profil firmowy na LinkedIn?

Nie tak dawno, bo w czerwcu tego roku, wszyscy żyliśmy informacją, że LinkedIn (w skrócie nazywany czasem Li) został przejęty przez Microsoft za niebagatelną kwotę ponad 26 miliardów dolarów. Wiele osób zastanawiało się co to będzie i co się zmieni. Póki co spokój na horyzoncie, a Li jak był serwisem profesjonalistów, tak nim pozostaje. Ten portal to swoisty plac budowy relacji zawodowych i biznesowych. Tylko w Polsce korzysta z niego ok 2 mln użytkowników. Jego główne funkcjonalności to tablica, specjalistyczne grupy, ogłoszenia pracy oraz możliwość rekrutacji specjalistów online. Do dyspozycji użytkowników jest strona www, wersja mobilna oraz wygodna aplikacja. Jeżeli jesteś osobą decyzyjną w swojej firmie i nie masz jeszcze company page w tym serwisie, to czym prędzej musisz to zmienić. Przychodzimy z pomocą! Przygotowaliśmy krótki poradnik, jak przygotować i prowadzić profil firmowy, jakich błędów się wystrzegać i jak zrozumieć ten kanał społecznościowy.

Czytaj więcej

Humor, autentyczność, dobra historia – czyli jak nakręcić film rekrutacyjny

Humor, autentyczność, dobra historia – czyli jak nakręcić film rekrutacyjny

Z badania opracowanego przez dom mediowy MediaCom wynika, że ponad 90 proc. Polaków w przedziale wiekowym 16-24 lat korzysta z video w sieci. Jednocześnie po raz pierwszy w historii, popularność treści video osiągnęła wyższy poziom niż programów nadawanych w telewizji stacjonarnej. Prognozy wskazują, że już w przyszłym roku filmy będą stanowiły niemal 70 proc. wszystkich treści oglądanych w sieci. Video przykuwa większą uwagę, pozwala na interakcję z odbiorcami i wykorzystywanie w komunikacji dłuższych formatów niż ma to miejsce w przypadku reklam telewizyjnych. Znajduje zastosowanie nie tylko w kampaniach produktowych ale także wizerunkowych oraz wspierających procesy rekrutacyjne.
Czytaj więcej

7 kreatywnych filmów z kampanii rekrutacyjnych

7 kreatywnych filmów z kampanii rekrutacyjnych

Zaangażowani pracownicy świetnie rozumiejący wizję i strategię, czujący się częścią organizacji. Świadomi swojej roli reprezentanci firmy, w której pracują i którą budują. Wyzwanie? Z całą pewnością. Ważnym narzędziem są kreatywne kampanie wizerunkowe, które oprócz wsparcia procesu rekrutacji, mają na celu pozyskać naturalnych ambasadorów marki. A więc ludzi, którzy chętnie opowiedzą o miejscu, w którym pracują, a w razie kryzysu wizerunkowego staną się doskonałymi sprzymierzeńcami.
Czytaj więcej

Kryzys – nie taki straszny jakim go malują?

Kryzys – nie taki straszny jakim go malują?

Gdy w organizację uderza kryzys zaufania wywołany przez czynniki zewnętrzne (np. media) lub wewnętrzne (np. nieprzemyślane działania w social media) a silniki działów komunikacji pracują na najwyższych obrotach, łatwo zapomnieć o tym, że wszystkie rany, które odnosi organizacja mają wpływ na wizerunek marki pracodawcy. Najcenniejsi pracownicy mogą zacząć martwić się o perspektywy zawodowe, potencjalni kandydaci mogą zmienić decyzję o podjęciu pracy w firmie, która ma problemy z wizerunkiem lub stoi w sprzeczności z ich przekonaniami. Umiejętnie reagując można jednak rozwiązać problemy i wyjść z tej potyczki zwycięsko. Co więcej – można poprawić wizerunek lub wzmocnić go w określonej grupie docelowej.

Czytaj więcej

Social media policy – lepiej zapobiegać niż leczyć

Social media policy – lepiej zapobiegać niż leczyć

Załóżmy, że w pewnej firmie, dyrektor marketingu oraz szef HR zdecydowali, że firma będzie aktywna w social media tylko w jednym kanale, który będzie wspierał sprzedaż produktów. Czy dzięki temu firma ustrzeże się przed potencjalnymi problemami w innych kanałach social mediowych? Odpowiedź brzmi: nie!

Czytaj więcej

Snapchat  – nowość w kampaniach rekrutacyjnych

Snapchat – nowość w kampaniach rekrutacyjnych

Snapchat – aplikacja, która nadal budzi dużo kontrowersji ze względu na ulotność przekazywanych przez nią komunikatów zyskała nową funkcjonalność. Okazuje się bowiem, że śmieszny duszek na żółtym tle może być potężnym narzędziem marketingowym, wykorzystywanym do promocji brandu (stale wykorzystuje to HBO czy MTV prowadząc Snapchat Stories), reklamowania konkursów organizowanych przez marki (np. akcja H&M „Boiler Room”), wprowadzania nowych produktów (np. nowe menu Mc Donald’s czy absolutnie fenomenalna akcja promująca nową część Call od Duty Black Ops III) oraz pozyskiwania pracowników. Nie inaczej – snapchat może przysłużyć się kampaniom rekrutacyjnym i każda organizacja, która chce zatrudniać prawdziwe talenty powinna się z tą myślą czym prędzej oswoić.
Czytaj więcej

Real time marketing czyli liczy się szybkość (choć nie tylko)

Real time marketing czyli liczy się szybkość (choć nie tylko)

Czy zastanawialiście się kiedyś, dlaczego wielu marketerów uważa, że pojawienie się RTM jest jedną z najfajniejszych rzeczy, jaka się ostatnio pojawiła w tej branży? My podjęliśmy to wyzwanie i uznaliśmy, że nic tak nie przywiązuje klienta do brandu, jak skrócenie dystansu w ich wzajemnej relacji. Real time marketing jest idealnym narzędziem do przełamania lodów i pokazania się marce z innej – ludzkiej i normalnej strony.

Ideą real time marketingu jest bieżąca reakcja na nieprzewidywalne sytuacje w sposób spontaniczny i błyskotliwy. Niezaplanowane działania marketingowe zbierają bardzo pozytywne opinie wśród konsumentów, ponieważ w swoisty sposób pokazują filozofię danej marki i jej podejście do kluczowych wydarzeń kulturalnych, społecznych itp.

Czytaj więcej

SEM w kampaniach rekrutacyjnych – czy warto?

SEM w kampaniach rekrutacyjnych – czy warto?

Rekrutacja wkroczyła w erę cyfryzacji bez okresu próbnego. Na rozmowie kwalifikacyjnej wyłożyła swoje karty i bez problemu udowodniła, że nowoczesne podejście do rekrutacji, z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi do promocji w wyszukiwarkach zapewni rekruterowi sukces dużo szybciej niż przy wykorzystaniu tradycyjnych metod. PPC w połączeniu z SEO to kombajn do pozyskiwania prawdziwych talentów, ludzi ceniących kreatywne podejście do procesu pozyskiwania pracowników oraz specjalistów z wąskich branż. Umieszczenie swojego ogłoszenia w specjalistycznym portalu nie wystarcza. Pracodawcy muszą zrozumieć, że bycie digital w procesie rekrutacyjnym to przemyślana strategia łącząca moc organicznych wyników wyszukiwania, kampanii Adwords oraz wykorzystania formatów reklamowych w popularnych mediach społecznościowych. Chcielibyśmy skupić się dzisiaj na marketingu w wyszukiwarkach i przekonać Was, jaki drzemie w nich potencjał.

Czytaj więcej

Storytelling w marketingu rekrutacyjnym

Storytelling w marketingu rekrutacyjnym

O co chodzi markom w dzisiejszych czasach? Najprostsza odpowiedź wydaje się najlepszą – one chcą być kochane! Przez klientów, pracowników, a także osoby postronne, które jeszcze nie mają za wiele wspólnego z danym brandem, ale w przyszłości mogą należeć do jednej z wcześniej wspomnianych grup. Nic tak nie wspiera kreowania wizerunku firmy, jak przemyślana narracja zbudowana na uniwersalnych i ponadczasowych wartościach.

Czytaj więcej

Kontakt

BrandandPeople Sp. z o.o.

Należymy do One Agent Global

Odwiedź nas na:
    Brand and People - profil facebook     Brand and People - profil LinkedIn
© 2016 Brand&People - Wszelkie prawa zastrzeżone. All rights reserved.