Profil firmowy na Linkedin – pierwsze kroki

Profil firmowy na Linkedin – pierwsze kroki

O słuszności posiadania firmowego profilu na LinkedIn chyba nikogo dziś nie trzeba przekonywać. Tym bardziej, że serwis nieustannie się zmienia, oddając w ręce przedsiębiorców, marketerów i rekruterów coraz to nowe narzędzia pozwalające czerpać z tzw. company page korzyści biznesowe. Niezależnie od tego, czy dopiero rozważasz założenie konta na tej platformie czy też decyzja o obecności na niej Twojej marki już zapadła, musisz mieć świadomość, że samo uzupełnienie wymaganych pól to za mało, aby Linkedin pozwolił Ci osiągnąć oczekiwane rezultaty a o błędy w prowadzeniu profilu naprawdę nietrudno. O czym warto pamiętać zabierając się za tworzenie firmowego profilu na „Facebooku dla profesjonalistów” czyli jakie pierwsze kroki podjąć?
Czytaj więcej

Najczęstsze błędy przy prowadzeniu profili firmowych na LinkedIn

Najczęstsze błędy przy prowadzeniu profili firmowych na LinkedIn

Nikogo chyba nie trzeba przekonywać, że obecność firmy na LinkedIn to już dziś konieczność. Platforma ta skupiająca ponad 500 milionów użytkowników na całym świecie, pozwala nie tylko na budowanie relacji biznesowych, ale jest także świetnym miejscem na promowanie marki. Nie bez powodu LinkedIn nazywany jest Facebookiem dla profesjonalistów. Gromadzą się tu specjaliści, którzy szukają konkretnych informacji, wiedzy i inspiracji, ofert pracy czy potencjalnych partnerów biznesowych. (Prawie) nikt nie odwiedza tego serwisu dla „zabicia czasu”. Komunikacja tu powinna wyglądać inaczej niż w pozostałych mediach społecznościowych. Łatwo jest też popełnić błędy, które negatywnie wpłyną na skuteczność firmowego profilu. Jakich? Poniżej przedstawiamy kilka najpopularniejszych. 
Czytaj więcej

Jak radzić sobie z kryzysami na firmowym profilu w social media?

Jak radzić sobie z kryzysami na firmowym profilu w social media?

Każda marka, która decyduje się na obecność w social media, musi liczyć się z tym, że prędzej czy później będzie narażona na kryzys w social mediach. Zwykle zaczyna się niewinnie. Na firmowym fanpage’u (Facebook) lub profilu firmowym (Linkedin) pojawia się niefortunny wpis albo niezadowolony klient (równie dobrze były pracownik lub odrzucony kandydat) który postanowił podzielić się swoją frustracją, zostanie zignorowany. A nierzadko się zdarza że w swoim poście porusza ważny dla innych temat lub coś, czego również inni doświadczyli w obcowaniu w firmą. Zanim firma zdąży się zorientować, że popełniła błąd, rusza fala krytyki: mnóstwo komentarzy, lajków i udostępnień. Kryzys gotowy. A razem z nim nadszarpnięty wizerunek, który najczęściej pociąga za sobą straty finansowe. Jakich błędów unikać, kiedy reputacja marki wisi na włosku? Jak postępować, aby z kryzysu wyjść obronną ręką?

Czytaj więcej

World Employer Branding Day 2018 | 26-27 kwietnia | Praga

World Employer Branding Day 2018 | 26-27 kwietnia | Praga

W telegraficznym skrócie:

  • Podobnie jak w roku 2017, zostaliśmy Partnerem Krajowym najbardziej prestiżowego wydarzenia employer brandingowego na świecie – WORLD EMPLOYER BRANDING DAY 2018
  • To wyjątkowe spotkanie osób z naszej branży odbędzie się 26-27 kwietnia 2018 r. w Pradze
  • Jak się uczyć to od najlepszych. Nie tylko będziemy mogli zobaczyć co robią i co planują giganci ale też z nimi dyskutować podczas sesji. A wieczorem impreza i networking 😊
  • Bardzo ciekawa agenda spotkania, ale o tym piszemy poniżej

Czytaj więcej

Crème de la crème czyli subiektywny wybór kampanii reklamowych

Crème de la crème czyli subiektywny wybór kampanii reklamowych

Chcielibyśmy Wam zaprezentować parę ciekawych kampanii reklamowych. Nietypowych, niesztampowych, dających do myślenia, świetnie pomyślanych i zrealizowanych. Produkcja pojedynczych klipów kosztowała pewnie więcej niż roczny budżet employer brandingowy dużej firmy w Polsce, ale to nie liczba wydanych na nie dolarów czy funtów zdecydowała o tym, że je Wam prezentujemy (jedną z nich pewnie nieraz widzieliście, a łza w oku się Wam kręciła :)).
Czytaj więcej

#czylirzeczohasztagach

#czylirzeczohasztagach

# – ten mały znaczek na dobre wpisał się w kulturę social mediową. Hashtag albo po polsku już hasztag, bo tak się nazywa, został użyty pierwszy raz w 2007 roku. Już  w 2010 roku został dopisany do słownika Oxfordu, a niedługo potem do oficjalnej listy słów w grze Scrabble. Przeglądając wpisy, czytając posty – co i rusz natrafiamy na niego na Facebooku, Twitterze, Google+ czy Pinterest. Do czego służy? Pomaga nie tylko kategoryzować nam własny kontent, ale znacznie ułatwia innym wyszukiwanie naszych treści oraz pozwala wchodzić z nami w interakcje.

Czytaj więcej

Zapraszamy na World Employer Branding Day 2017

Zapraszamy na World Employer Branding Day 2017

Z wielką radością informujemy, iż zostaliśmy wyłącznym Partnerem Krajowym najbardziej prestiżowego wydarzenia employer brandingowego na świecie – WORLD EMPLOYER BRANDING DAY 2017. To fantastyczne spotkanie osób z naszej branży odbędzie się 27-28 kwietnia 2017 r. w Budapeszcie.

Czytaj więcej

6 zasad prowadzenia profilu firmowego w social media

6 zasad prowadzenia profilu firmowego w social media

Firmowe profile w social media założone. Kampania promocyjna by pozyskać obserwujących zakończona. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że dalej powinno być z górki. Ale jest inaczej. Prowadzenie profili w social media to żmudna praca, zajmująca nieraz wiele godzin, której efekty nie zawsze są zgodne z oczekiwaniami.

Czytaj więcej

Myślenie marketingowe w rekrutacji czyli model AIDA

Myślenie marketingowe w rekrutacji czyli model AIDA

Budzik dzwoni wcześnie rano. Marek i Danusia wstają z łóżka i włączają radio (pierwsze spotkanie z reklamą: przez 30 minut, kiedy radio jest włączone mają kontakt z 2 blokami reklamowymi). Marek uruchamia ekspres do kawy i idzie wziąć prysznic. Danusia jeszcze prasuje sobie bluzkę, bo zmieniła plany co do ubioru. Ubrani siadają przy stole w kuchni i wypijają gorący kubek aromatycznej kawy, sprawdzając jednocześnie na swoich smartfonach co nowego na fejsie (reklamy) i updaty na Linkedinie (posty sponsorowane, text ads). Wychodzą z domu, idą na przystanek autobusowy oddalony o jakieś 700 metrów (kontakt z 10 standardowymi billboardami, 2 citilightami; na skrzyżowaniu 2 firmowe obrandowane auta). Pracują bardzo blisko siebie, więc jadą wspólnie tym samym autobusem. Zajmuje im to 25 minut (w środku 2 reklamowe naklejki na szybach). Jeszcze tylko jakieś 500 metrów i są w pracy… Droga powrotna to czas na przejrzenie gazety wziętej ze stolika przy recepcji (45 różnych reklam). W domu włączają TV (spoty). W łóżku przed snem jeszcze 30 min ze smartfonem w ręku (reklamy). Budzik dzwoni wcześnie rano…
Czytaj więcej

Exit interview czyli nieocenione (i niedocenione) źródło wiedzy o firmie

Exit interview czyli nieocenione (i niedocenione) źródło wiedzy o firmie

Dane z badania „Monitor Rynku Pracy” dotyczące II kwartału 2016 roku wskazują ciągły wzrost wskaźnika rotacji w Polsce. W ostatnim kwartale nastąpił wzrost tego wskaźnika o 4 punkty procentowe w porównaniu do I kwartału 2016 roku i o 2 punkty procentowe w porównaniu rok do roku. Plasuje to Polskę na pierwszym miejscu pośród badanych krajów europejskich. Kolejny już kwartał najważniejszą przyczyną zmiany pracy było znalezienie lepszych warunków zatrudnienia (44 proc.). Co jednak oznacza lepszych warunków? Lepiej płatnej pracy, bogatszej oferty benefitów, lepszych warunków do rozwoju, awansu a może bardziej elastycznych godzin pracy? A co z pozostałymi czynnikami? Kiepska atmosfera w zespole, złe relacje z przełożonym, mobbing, zły wizerunek i opinie o firmie, przyczyny osobiste?

Czytaj więcej

Kontakt

BrandandPeople Sp. z o.o.

Należymy do One Agent Global

Odwiedź nas na:
    Brand and People - profil facebook     Brand and People - profil LinkedIn
© 2016 Brand&People - Wszelkie prawa zastrzeżone. All rights reserved.