To co najbardziej interesuje kandydatów do pracy, to bez wątpienia zakładka KARIERA. Około 40% kandydatów szuka pracy bezpośrednio na stronach wybranych pracodawców, dlatego powinna być ona priorytetem przy projektowaniu strony internetowej. Ważnym jest, aby była dobrze widoczna, żeby potencjalny kandydat nie miał najmniejszych problemów z odnalezieniem jej.

Strona Kariera to jeden z filarów dobrego employer brandingu, czyli budowania marki przedsiębiorcy.

Niby zwykła podstrona, a w rzeczywistości trzeba dobrze przemyśleć jej projekt – w końcu to wizytówka firmy, więc musi być funkcjonalna i prezentować kandydatom realną wartość, aby zachęcić ich do zaaplikowania na daną ofertę.

Zakładka kariera – jak ją zaprojektować?

Od czego zacząć projektowanie zakładki Kariera, aby była spójna ze stroną i odpowiadała na założone cele? Na pewno trzeba mieć plan, czyli ogólną wizję, a następnie rozplanować kolejne elementy projektu uwzględniające informacje o rekrutacji.

Ustalmy, jaka jest grupa docelowa do której będą kierowane oferty. Jest to bardzo ważne, gdyż musimy dostosować język komunikatu i jej wygląd. Inaczej wyglądać będzie ogłoszenie dla pracowników 50+, a inaczej dla osób z grupy 20-25, którzy szukają stażu. Dobrą praktyką jest przygotowanie tylu zakładek, ile będzie grup docelowych. 

Strona Kariera musi być spójna z identyfikacją wizualną firmy. Użytkownik musi widzieć, że jest dokładnie tam, gdzie chciał się znaleźć.

Idealna strona Kariera powinna:

  • być wydzielona jako osobna podstrona.
  • uwzględniać potrzeby kandydatów takie jak: aktualne oferty pracy wraz z opisami stanowisk, dokładną ścieżkę rekrutacji na wybrane stanowisko oraz informacje na temat wynagrodzenia.
  • zawierać dodatkowe wyróżniki firmy – benefity. Warto pokazać coś innego, co wyróżnia firmę od dziesiątek jej podobnych np. krótszy czas pracy, dofinansowanie urlopów, dodatkowe urlopy, premie świąteczne, wsparcie psychologa lub trenera rozwoju osobistego, globalne możliwości kariery, międzynarodowa wymiana wiedzy.
  • być atrakcyjna wizualnie dla kandydata, czyli zawierać odpowiednie video, zdjęcia, grafiki.
  • pokazać kulturę firmy, pracowników z różnym doświadczaniem i ich pasjami.
  • być spójna i aktualizowana.
  • zawierać formularz z intuicyjnym formularzem. Button „wyślij CV” – w żadnym wypadku nie można o nim zapomnieć.
  • dobrze wyświetlać się na urządzeniach mobilnych.

Tak skonstruowana zakładka Kariera powinna pozytywnie wpłynąć na proces rekrutacyjny, a przy okazji będzie dobrze zapamiętana przez potencjalnych kandydatów. Prosta i przejrzysta witryna to dobre skojarzenie z Marką.

Potrzebujesz pomocy przy stworzeniu skutecznej zakładki ,,Kariera”? Wyślij zapytanie do Brand and People, pomożemy stworzyć niepowtarzalną i skuteczną podstronę.