“Kontent is king” mówili… “Kontent is everything” przekonywali. I mieli rację – 80% potencjalnych klientów lepiej toleruje informacje dotyczące oferty firmy w formie ciekawych artykułów niż w postaci tradycyjnej reklamy. Konsumenci szukają jakości w każdym aspekcie swojego życia, dlatego wyjdźmy im na przeciw i dostarczmy publikacji, które nie tyko zapewnią wiedzę na temat konkretnych tematów, ale także przedstawią produkt lub ofertę w intrygujący sposób.
3 powody dla których marketing treści jest bardziej atrakcyjnym nośnikiem reklamy niż tradycyjne formaty
Po pierwsze konsumenci są coraz bardziej wyczuleni na tradycyjne formaty reklamowe. Zjawisko ślepoty banerowej (banner blindness) jest na tyle popularne, że intuicyjnie ignorujemy treści, które nie wiążą się z przedmiotem naszego aktualnego zainteresowania. Dodatkowo wyskakujące, wielkopowierzchniowe kreacje zwyczajnie nas irytują, powodują dłuższe wczytywanie serwisu i zasłaniają artykuły, które tak naprawdę nas interesują. Najnowsze badania pokazują, że 1/3 polskich internautów posiada adblocka (w bardziej specjalistycznych branżach odsetek ten zbliża się nawet do 80), który skutecznie eliminuje kreacje graficzne ze stron www. Dlatego opracowując strategie marketingowe dla swojego biznesu należy zastanowić się, jak przekazać informacje o swoich usługach/produktach bez większej inwazji w codzienność potencjalnego klienta. Rozwiązaniem jest kontent marketing. 58% konsumentów twierdzi, że zwyczajnie wierzy treściom redakcyjnym, tyle samo procent potencjalnych klientów chętnie zapoznaje się z takimi treściami, bo ceni ich wartościową treść, 75% odbiorców zwyczajnie lubi publikacje firmowe i stale je śledzi szukając nowinek dotyczących ich zainteresowań oraz odpowiedzi na nurtujące pytania. Takiego potencjału nie można lekceważyć.
Po drugie dobrze zaplanowany kontent marketing pomoże w organicznym pozycjonowaniu w wyszukiwarce (proste działanie, jak prowadzenie bloga podnosi widoczność strony w Google o ponad 400%). A jak wiadomo obecności w Google nigdy za wiele. Umieszczanie wysokiej jakości tekstów w renomowanych serwisach pozwala budować autorytet oraz wyrabia pozycję eksperta w określonej dziedzinie. Taka opinia o firmie uruchamia system poleceń, linkowań do witryny czy rekomendacji w tradycyjnym rozumieniu. Sukces działań kontentowych leży w dystrybucji treści – trafia się do zdefiniowanych grup z unikatową treścią. Konsument ma zatem kontakt z rzeczywistymi korzyściami – unikalną wiedzą, a nie kolejnym perswazyjnym, monotonnym komunikatem.
Po trzecie marketing treści nie musi być nudny i obecnie występuje on w wielu formach. Do najpopularniejszych należą oczywiście specjalistyczne artykuły, ale równie efektywne są recenzje, opisy produktów, tutoriale, case study, infografiki oraz raporty. Nowoczesny kontent marketing nie boi się także profesjonalnych treści audio, e-booków czy wideo.
Kontent marketing jest na topie
Szacuje się, że w ciągu miesiąca widzimy ok. 1700-2000 banerów. Czy pamiętamy choćby jeden? A teraz odwróćmy pytanie i zastanówmy się, kiedy ostatnio czytaliśmy ciekawy artykuł i znaleźliśmy w nim remedium na nasz problem? Odpowiedź jest znacznie prostsza.