Kryzys – nie taki straszny jakim go malują?

Kryzys – nie taki straszny jakim go malują?

Gdy w organizację uderza kryzys zaufania wywołany przez czynniki zewnętrzne (np. media) lub wewnętrzne (np. nieprzemyślane działania w social media) a silniki działów komunikacji pracują na najwyższych obrotach, łatwo zapomnieć o tym, że wszystkie rany, które odnosi organizacja mają wpływ na wizerunek marki pracodawcy. Najcenniejsi pracownicy mogą zacząć martwić się o perspektywy zawodowe, potencjalni kandydaci mogą zmienić decyzję o podjęciu pracy w firmie, która ma problemy z wizerunkiem lub stoi w sprzeczności z ich przekonaniami. Umiejętnie reagując można jednak rozwiązać problemy i wyjść z tej potyczki zwycięsko. Co więcej – można poprawić wizerunek lub wzmocnić go w określonej grupie docelowej.

Czytaj więcej

Social media policy – lepiej zapobiegać niż leczyć

Social media policy – lepiej zapobiegać niż leczyć

Załóżmy, że w pewnej firmie, dyrektor marketingu oraz szef HR zdecydowali, że firma będzie aktywna w social media tylko w jednym kanale, który będzie wspierał sprzedaż produktów. Czy dzięki temu firma ustrzeże się przed potencjalnymi problemami w innych kanałach social mediowych? Odpowiedź brzmi: nie!

Czytaj więcej

Snapchat  – nowość w kampaniach rekrutacyjnych

Snapchat – nowość w kampaniach rekrutacyjnych

Snapchat – aplikacja, która nadal budzi dużo kontrowersji ze względu na ulotność przekazywanych przez nią komunikatów zyskała nową funkcjonalność. Okazuje się bowiem, że śmieszny duszek na żółtym tle może być potężnym narzędziem marketingowym, wykorzystywanym do promocji brandu (stale wykorzystuje to HBO czy MTV prowadząc Snapchat Stories), reklamowania konkursów organizowanych przez marki (np. akcja H&M „Boiler Room”), wprowadzania nowych produktów (np. nowe menu Mc Donald’s czy absolutnie fenomenalna akcja promująca nową część Call od Duty Black Ops III) oraz pozyskiwania pracowników. Nie inaczej – snapchat może przysłużyć się kampaniom rekrutacyjnym i każda organizacja, która chce zatrudniać prawdziwe talenty powinna się z tą myślą czym prędzej oswoić.
Czytaj więcej

Real time marketing czyli liczy się szybkość (choć nie tylko)

Real time marketing czyli liczy się szybkość (choć nie tylko)

Czy zastanawialiście się kiedyś, dlaczego wielu marketerów uważa, że pojawienie się RTM jest jedną z najfajniejszych rzeczy, jaka się ostatnio pojawiła w tej branży? My podjęliśmy to wyzwanie i uznaliśmy, że nic tak nie przywiązuje klienta do brandu, jak skrócenie dystansu w ich wzajemnej relacji. Real time marketing jest idealnym narzędziem do przełamania lodów i pokazania się marce z innej – ludzkiej i normalnej strony.

Ideą real time marketingu jest bieżąca reakcja na nieprzewidywalne sytuacje w sposób spontaniczny i błyskotliwy. Niezaplanowane działania marketingowe zbierają bardzo pozytywne opinie wśród konsumentów, ponieważ w swoisty sposób pokazują filozofię danej marki i jej podejście do kluczowych wydarzeń kulturalnych, społecznych itp.

Czytaj więcej

SEM w kampaniach rekrutacyjnych – czy warto?

SEM w kampaniach rekrutacyjnych – czy warto?

Rekrutacja wkroczyła w erę cyfryzacji bez okresu próbnego. Na rozmowie kwalifikacyjnej wyłożyła swoje karty i bez problemu udowodniła, że nowoczesne podejście do rekrutacji, z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi do promocji w wyszukiwarkach zapewni rekruterowi sukces dużo szybciej niż przy wykorzystaniu tradycyjnych metod. PPC w połączeniu z SEO to kombajn do pozyskiwania prawdziwych talentów, ludzi ceniących kreatywne podejście do procesu pozyskiwania pracowników oraz specjalistów z wąskich branż. Umieszczenie swojego ogłoszenia w specjalistycznym portalu nie wystarcza. Pracodawcy muszą zrozumieć, że bycie digital w procesie rekrutacyjnym to przemyślana strategia łącząca moc organicznych wyników wyszukiwania, kampanii Adwords oraz wykorzystania formatów reklamowych w popularnych mediach społecznościowych. Chcielibyśmy skupić się dzisiaj na marketingu w wyszukiwarkach i przekonać Was, jaki drzemie w nich potencjał.

Czytaj więcej

Storytelling w marketingu rekrutacyjnym

Storytelling w marketingu rekrutacyjnym

O co chodzi markom w dzisiejszych czasach? Najprostsza odpowiedź wydaje się najlepszą – one chcą być kochane! Przez klientów, pracowników, a także osoby postronne, które jeszcze nie mają za wiele wspólnego z danym brandem, ale w przyszłości mogą należeć do jednej z wcześniej wspomnianych grup. Nic tak nie wspiera kreowania wizerunku firmy, jak przemyślana narracja zbudowana na uniwersalnych i ponadczasowych wartościach.

Czytaj więcej

Istota komunikatu – jak zbudować skuteczną strategię EB?

Istota komunikatu – jak zbudować skuteczną strategię EB?

Czasy, w których rynek pracy należał do pracodawcy powoli odchodzą w niepamięć. Obecnie to firmy muszą zabiegać o wykwalifikowaną kadrę, działy HR prześcigają się w pomysłach na przyciąganie talentów, a pojęcie employer branding przestało być wypowiadane enigmatycznym szeptem. Organizacje śledzące najnowsze trendy już wiedzą, że bez odpowiedniej strategii EB nie stworzą atrakcyjnego środowiska dla potencjalnych kandydatów. Jeżeli chcecie się dowiedzieć, jak zbudować skuteczny i spójny plan działania, to zapraszamy do czytania!

Czytaj więcej

Specjaliści IT blokują reklamy w Internecie

Specjaliści IT blokują reklamy w Internecie

Odsetek internautów korzystających ze skryptów do blokowania reklam rośnie lawinowo – tak wynika z badania firm Fair Page oraz Adobe. Z naszego badania wynika, że prawie połowa polskich specjalistów IT blokuje reklamy w Internecie.
Czytaj więcej

Drony. Czy tylko do filmów rekrutacyjnych?

Drony. Czy tylko do filmów rekrutacyjnych?

Hura! Już w marcu na targach pracy w Krakowie będziemy używać profesjonalnego drona z kamerą 4K aby „nakręcić” przebitki do filmu rekrutacyjnego. I właśnie to skłoniło nas do zastanowienia się nad przyszłością rynku dronów, nad tym, jak można je wykorzystać w marketingu rekrutacyjnym, szerzej w employer brandingu czy wręcz – w działaniach HR.

Czytaj więcej

Millenialsi – jak dotrzeć do kandydatów na pracowników?

Millenialsi – jak dotrzeć do kandydatów na pracowników?

Właśnie szukasz pracownika do swojej firmy. Przydałaby Ci się osoba rezolutna, wykształcona, władająca językiem obcym tak swobodnie, jak swoim smartphonem, nie bojąca się wyzwań, trudności czy nieoczekiwanych zwrotów akcji, otwarta na naukę. Mile widziana kreatywność i własna inwencja. Innowacyjność? Koniecznie! A wszystko to uzbrojone w doskonałe wyczucie rynku. Szukasz pracownika, który spełni te wszystkie oczekiwania? Potrzebujesz Millenialsa.

Czytaj więcej

Kontakt

BrandandPeople Sp. z o.o.

Należymy do One Agent Global

Bądź z nami na bieżąco!

Zapisz się do newslettera
© 2016 Brand&People - Wszelkie prawa zastrzeżone. All rights reserved.