Crème de la crème czyli subiektywny wybór kampanii reklamowych

Crème de la crème czyli subiektywny wybór kampanii reklamowych

Chcielibyśmy Wam zaprezentować parę ciekawych kampanii reklamowych. Nietypowych, niesztampowych, dających do myślenia, świetnie pomyślanych i zrealizowanych. Produkcja pojedynczych klipów kosztowała pewnie więcej niż roczny budżet employer brandingowy dużej firmy w Polsce, ale to nie liczba wydanych na nie dolarów czy funtów zdecydowała o tym, że je Wam prezentujemy (jedną z nich pewnie nieraz widzieliście, a łza w oku się Wam kręciła :)).
Czytaj więcej

#czylirzeczohasztagach

#czylirzeczohasztagach

# – ten mały znaczek na dobre wpisał się w kulturę social mediową. Hashtag albo po polsku już hasztag, bo tak się nazywa, został użyty pierwszy raz w 2007 roku. Już  w 2010 roku został dopisany do słownika Oxfordu, a niedługo potem do oficjalnej listy słów w grze Scrabble. Przeglądając wpisy, czytając posty – co i rusz natrafiamy na niego na Facebooku, Twitterze, Google+ czy Pinterest. Do czego służy? Pomaga nie tylko kategoryzować nam własny kontent, ale znacznie ułatwia innym wyszukiwanie naszych treści oraz pozwala wchodzić z nami w interakcje.

Czytaj więcej

Zapraszamy na World Employer Branding Day 2017

Zapraszamy na World Employer Branding Day 2017

Z wielką radością informujemy, iż zostaliśmy wyłącznym Partnerem Krajowym najbardziej prestiżowego wydarzenia employer brandingowego na świecie – WORLD EMPLOYER BRANDING DAY 2017. To fantastyczne spotkanie osób z naszej branży odbędzie się 27-28 kwietnia 2017 r. w Budapeszcie.

Czytaj więcej

6 zasad prowadzenia profilu firmowego w social media

6 zasad prowadzenia profilu firmowego w social media

Firmowe profile w social media założone. Kampania promocyjna by pozyskać obserwujących zakończona. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że dalej powinno być z górki. Ale jest inaczej. Prowadzenie profili w social media to żmudna praca, zajmująca nieraz wiele godzin, której efekty nie zawsze są zgodne z oczekiwaniami.

Czytaj więcej

Myślenie marketingowe w rekrutacji czyli model AIDA

Myślenie marketingowe w rekrutacji czyli model AIDA

Budzik dzwoni wcześnie rano. Marek i Danusia wstają z łóżka i włączają radio (pierwsze spotkanie z reklamą: przez 30 minut, kiedy radio jest włączone mają kontakt z 2 blokami reklamowymi). Marek uruchamia ekspres do kawy i idzie wziąć prysznic. Danusia jeszcze prasuje sobie bluzkę, bo zmieniła plany co do ubioru. Ubrani siadają przy stole w kuchni i wypijają gorący kubek aromatycznej kawy, sprawdzając jednocześnie na swoich smartfonach co nowego na fejsie (reklamy) i updaty na Linkedinie (posty sponsorowane, text ads). Wychodzą z domu, idą na przystanek autobusowy oddalony o jakieś 700 metrów (kontakt z 10 standardowymi billboardami, 2 citilightami; na skrzyżowaniu 2 firmowe obrandowane auta). Pracują bardzo blisko siebie, więc jadą wspólnie tym samym autobusem. Zajmuje im to 25 minut (w środku 2 reklamowe naklejki na szybach). Jeszcze tylko jakieś 500 metrów i są w pracy… Droga powrotna to czas na przejrzenie gazety wziętej ze stolika przy recepcji (45 różnych reklam). W domu włączają TV (spoty). W łóżku przed snem jeszcze 30 min ze smartfonem w ręku (reklamy). Budzik dzwoni wcześnie rano…
Czytaj więcej

Exit interview czyli nieocenione (i niedocenione) źródło wiedzy o firmie

Exit interview czyli nieocenione (i niedocenione) źródło wiedzy o firmie

Dane z badania „Monitor Rynku Pracy” dotyczące II kwartału 2016 roku wskazują ciągły wzrost wskaźnika rotacji w Polsce. W ostatnim kwartale nastąpił wzrost tego wskaźnika o 4 punkty procentowe w porównaniu do I kwartału 2016 roku i o 2 punkty procentowe w porównaniu rok do roku. Plasuje to Polskę na pierwszym miejscu pośród badanych krajów europejskich. Kolejny już kwartał najważniejszą przyczyną zmiany pracy było znalezienie lepszych warunków zatrudnienia (44 proc.). Co jednak oznacza lepszych warunków? Lepiej płatnej pracy, bogatszej oferty benefitów, lepszych warunków do rozwoju, awansu a może bardziej elastycznych godzin pracy? A co z pozostałymi czynnikami? Kiepska atmosfera w zespole, złe relacje z przełożonym, mobbing, zły wizerunek i opinie o firmie, przyczyny osobiste?

Czytaj więcej

Opinie o firmie w social media

Opinie o firmie w social media

Opinie w kanałach social media (w tym na portalach branżowych) związane z działalnością firmy są jednym z podstawowych parametrów sprawdzanych podczas poszukiwania informacji o firmie nie tylko przez klientów ale i potencjalnych pracowników. Podobnie jak poszukujemy informacji o hotelach, wycieczkach czy sprzęcie AGD tak samo zależy nam na weryfikacji informacji o pracodawcach. Nic dziwnego, zmiana miejsca pracy to jedna z najważniejszych podejmowanych decyzji, warto mieć więc komplet informacji. Potwierdzają to liczne badania – od 70 do nawet 85 proc. ankietowanych twierdzi, że opinie pracowników lub klientów na temat organizacji są kluczowe przy jej wyborze.

Czytaj więcej

Jak prowadzić profil firmowy na LinkedIn?

Jak prowadzić profil firmowy na LinkedIn?

Nie tak dawno, bo w czerwcu tego roku, wszyscy żyliśmy informacją, że LinkedIn (w skrócie nazywany czasem Li) został przejęty przez Microsoft za niebagatelną kwotę ponad 26 miliardów dolarów. Wiele osób zastanawiało się co to będzie i co się zmieni. Póki co spokój na horyzoncie, a Li jak był serwisem profesjonalistów, tak nim pozostaje. Ten portal to swoisty plac budowy relacji zawodowych i biznesowych. Tylko w Polsce korzysta z niego ok 2 mln użytkowników. Jego główne funkcjonalności to tablica, specjalistyczne grupy, ogłoszenia pracy oraz możliwość rekrutacji specjalistów online. Do dyspozycji użytkowników jest strona www, wersja mobilna oraz wygodna aplikacja. Jeżeli jesteś osobą decyzyjną w swojej firmie i nie masz jeszcze company page w tym serwisie, to czym prędzej musisz to zmienić. Przychodzimy z pomocą! Przygotowaliśmy krótki poradnik, jak przygotować i prowadzić profil firmowy, jakich błędów się wystrzegać i jak zrozumieć ten kanał społecznościowy.

Czytaj więcej

Humor, autentyczność, dobra historia – czyli jak nakręcić film rekrutacyjny

Humor, autentyczność, dobra historia – czyli jak nakręcić film rekrutacyjny

Z badania opracowanego przez dom mediowy MediaCom wynika, że ponad 90 proc. Polaków w przedziale wiekowym 16-24 lat korzysta z video w sieci. Jednocześnie po raz pierwszy w historii, popularność treści video osiągnęła wyższy poziom niż programów nadawanych w telewizji stacjonarnej. Prognozy wskazują, że już w przyszłym roku filmy będą stanowiły niemal 70 proc. wszystkich treści oglądanych w sieci. Video przykuwa większą uwagę, pozwala na interakcję z odbiorcami i wykorzystywanie w komunikacji dłuższych formatów niż ma to miejsce w przypadku reklam telewizyjnych. Znajduje zastosowanie nie tylko w kampaniach produktowych ale także wizerunkowych oraz wspierających procesy rekrutacyjne.
Czytaj więcej

7 kreatywnych filmów z kampanii rekrutacyjnych

7 kreatywnych filmów z kampanii rekrutacyjnych

Zaangażowani pracownicy świetnie rozumiejący wizję i strategię, czujący się częścią organizacji. Świadomi swojej roli reprezentanci firmy, w której pracują i którą budują. Wyzwanie? Z całą pewnością. Ważnym narzędziem są kreatywne kampanie wizerunkowe, które oprócz wsparcia procesu rekrutacji, mają na celu pozyskać naturalnych ambasadorów marki. A więc ludzi, którzy chętnie opowiedzą o miejscu, w którym pracują, a w razie kryzysu wizerunkowego staną się doskonałymi sprzymierzeńcami.
Czytaj więcej

Kontakt

BrandandPeople Sp. z o.o.

Należymy do One Agent Global

Bądź z nami na bieżąco!

Zapisz się do newslettera
© 2016 Brand&People - Wszelkie prawa zastrzeżone. All rights reserved.